Pravo na hidžab: Borimo se za svoje pravo

Kontaktirajte autora peticije

Ova rasprava je automatski kreirana od peticije Pravo na hidžab: Borimo se za svoje pravo.


Gost

#526

2016-01-31 18:11

KAD JE DONESENA ODLUKA O ZABRANI ( JOŠ U SEPTEMBRU PROŠLE GODINE)

 

 

Dok se mi muslimani bavimo mahalskim tračevima, ono nam muti iza leđa! Nadam se da smijem objavljivati informacije i vijesti. Da narod bude u toku.

 

Naime, u septembru 2015. Vijeće je donijelo zaključak o zabrani nošenja vjerskih obilježja, kao i o upražnjavanju vjere u toku radnog vremena u pravosudnim institucijama. Zaključak je proslijeđen svim predsjednicima sudova i glavnim tužiocima u BiH. IZBiH najoštrije je osudio ovakav zaključak, zahtijevajući od VSTV-a da preispita svoje odluke i zaključke, te precizno definira šta se podrazumijeva pod vjerskim obilježjem.

Javna debata

- Rijaset IZBiH tvrdi da je ovaj zaključak donesen netransparentno, te da postoji stav da je on nepravedan i rasistički. Iz Islamske zajednice smatraju da ovakvi stavovi dovode do diskriminacije, konkretno muslimanki koje nose hidžab, te da ovakvi zaključci mogu uticati na ionako krhke međureligijske odnose, kazala je potpredsjednica VSTV-a Jadranka Lokmić - Misirača.

Ružica Jukić, članica VSTV-a, smatra da je poražavajuće da se u jednoj državi u rad pravosudnih institucija miješa vjerska zajednica.

- I mi Srbi i Hrvati bismo rado nosili križeve, ali smo svjesni da bi to moglo izazvati uglavnom negativne reakcije. Svjesni smo da bismo tako slali poruku da nismo nepristrasni. Ako IZBiH to nešto znači, neka traži izmjene Zakona o sudovima FBiH, Zakona o VSTV-u i najnovijeg zaključka VSTV-a, neka se dozvoli nošenje vjerskih obilježja, pa ćemo vidjeti na šta će sve ličiti, rekla je Jukić, te dodala da ne vidi ništa sporno u tome da djelatnici suda na posao dolaze bez spornih obilježja, dok stranke bez problema mogu isticati svoja vjerska obilježja.

Goran Nezirović, član VSTV-a, rekao je da nije iznenađen reakcijom IZBiH. Bilo je to očekivano, smatra, posebno imajući u vidu činjenicu da nije bila provedena javna debata prije usvajanja zaključka.

- Uputit ćemo javni poziv Rijasetu, ali i predsjednicima sudova, kako bi se razmijenila mišljenja. Potrebno je ispoštovati te institucije, a sve sa ciljem smanjenja tenzija, smatra Nezirović.
Alma Džaferović, članica Vijeća, kazala je da je prije donošenja zaključka trebalo uvažiti mišljenje IZBiH i drugih institucija.

Pristup tajnim podacima

Prije razmatranja dopisa IZBiH i Suda BiH koji traži pojašnjenja o zabrani isticanja vjerskih simbola, članovi VSTV-a usvojili su prijedlog Radne grupe VSTV-a da nastavi sa radom vezanim za donošenje odluke o listi radnih mjesta koja će imati pristup tajnim podacima u Vijeću. Primljen je k znanju izvještaj o provedbi Plana integriteta VSTV-a BiH za period 18. juni - 31. decembar 2015. 


Gost

#527

2016-01-31 18:15

Odluka VSTV razočarala pravnice s hidžabom: Odluka predstavlja teško kršenje ljudskih prava

Odluka Visokog sudskog i tužilačkog vijeća (VSTV) BiH o zabrani nošenja vjerskih obilježja u pravosudnim institucijama zemlje razočarala je one kojih se direktno tiče, a još je i problematičnija kada se uzme u obzir da je takvu odluku donijela institucija koja zapravo treba štititi ljudska prava i slobode.

 

Da pomenuta odluka ujedno predstavlja i teško kršenje ljudskih prava, diskriminaciju i organičavanje vjerskih sloboda, smatra diplomirana pravnica sa hidžabom Dženita Kaliman iz Sarajeva.

U razgovoru za Anadolu Agency (AA) ističe kako je veoma razočarana odlukom VSTV-a te da nakon nje strahuje od pronalaženja posla u struci.

Nošenje hidžaba, kako kaže, nikada je nije ometalo u obavljanju bilo kojeg posla.

– Veoma sam razočarana odlukom obzirom da je BiH multietnička zemlja gdje se toliko potencira suživot i jednakost svih građana. Očito je to sve mrtvo slovo na papiru. Moje kolegice i prijateljice koje također nose hidžab su još uvijek u nevjerici. Nadamo se da će VSTV preispitati svoje odluke i da će ishod biti pozitivan za nas. Naglasila bih da tokom svog školovanja na Pravnom fakultetu u Sarajevu nikad na bilo koji način nisam bila diskriminisana, naprotiv profesori su veoma cijenili spoj spremljenog ispita i hidžaba – rekla je Kaliman.

Odluka o zabrani nošenja vjerskih obilježja gdje spada i hidžab, kako je istakla, predstavlja diskriminaciju i ograničavanje vjerskih sloboda koje su zagarantovane svakom građaninu, ili bi trebale biti.

– Naravno da se radi o diskriminaciji obzirom da je riječ o ograničavanju vjerskih sloboda iako su one između ostalog zagarantovane Ustavom BiH, Univerzalnom deklaracijom UN-a o zaštiti ljudskih prava te Zakonom o zabrani diskriminacije. Upravo sam u potrazi za poslom u struci i veoma sam zabrinuta i tužna, jer kako mogu očekivati da neko zaposli mene kao diplomiranu pravnicu kad nemam pristup pravosudnim organima – rekla je Kaliman.

Zbog iskrivljenih stavova o hidžabu, djevojkama i ženama koje ga nose u BiH, smatra, jako je teško aplicirati na bolje rangirano mjesto u državnim institucijama.

– U BiH hidžab uglavnom umanjuje šansu za bolje rangirano radno mjesto i ja lično ne apliciram na konkurse koje objavljuju državne institucije baš iz tog razloga. Osim gore navedenog, sa problemima zbog svog hidžaba u svakodnevnom životnom funkcionisanju nisam se susretala – rekla je Kaliman.

Predstavnici pravosudnih institucija BiH koji su donijeli odluku o zabrani nošenja vjerskih simbola, kako tvrdi Kaliman, rade protiv građana.

– Isto tako, oni koji su jednoglasno donijeli ovu spornu i diskriminirajuću odluku kako stoji u članu 4. Zakona o visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH trebale bi biti osobe visokih moralnih kvaliteta i profesionalne nepristrasnosti poznate po djelotvornosti, stručnosti i profesionalnoj nepristrasnosti, o čemu se nakon ove odluke može diskutovati – zaključila je Kaliman.

Inače, na nedavni zaključak VSTV-a oštro je reagovala i Islamska zajednica u BiH nazivajući pomenutu odluku diskriminirajućom, netransparentnom i rasističkom.

Povodomm burnih reakcija u javnosti, iz VSTV-a kazali su da će na svojoj narednoj sjednici detaljnije razmatrati zaključak o pitanjima vjerskih obilježja ali kako on neće biti izmijenjen.

Da se pomenuta odluka treba što prije ispitati smatra i doktorica matematičkih nauka Almasa Odžak, docent na Prirodno-matematickom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.

-Prije svega ih pozivam da preispitaju svoju odluku i da je posmatraju u širem kontekstu. Neka pokušaju istinski, prvenstveno sebi, odgovoriti na pitanje šta je to ‘loše’ u nečijem izboru da poštuje jedan vjerski princip i zašto bi upravo te osobe trebale biti isključene iz dijela javnog života – rekla je Odžak koju nošenje hidžaba ne ometa ni u jednom društvenom i životnom segmentu.

Odluka VTSV-a, kako tvrdi, uopće nije bezazlena a najproblematičnije je to što su takvu odluku donijeli oni koji bi trebali štititi temeljna ljudska prava.

Pored činjenice da je hidžab vjerska obaveza, ona je i dio tradicije na ovim prostorima, ističe Odžak.

-Mnogo je onih koji su se borili i koji se bore za slobodu vjere na ovim prostorima. Svakako da smatram da je riječ o diskriminaciji i to, čini mi se, diskriminaciji koja se tendenciozno odnosi prvenstveno na žene koje su se odlučile odijevati u skladu s islamskim principima. Treba istaći da je hidžab obavezan propis za muslimanke, a ne neki ‘dekor’ kojim se želi istaći neka vjerska pripadnost. Sloboda vjere je jedno od temeljnih ljudskih prava i ne vidim kako ova odluka može biti nediskriminatorna – rekla je Odžak.
Sagovornica postavlja pitanje zašto se otvoreno ne govori o neprimjerenom oblačenju osoba iz javnog života, u poređenju diskusija koje “kritikuju” hidžab.

– Pitanje diskriminacije žena sa hidžabom je tema koja je gotovo neprestano prisutna u različitim oblicima u našem drustvu. Genaralni stav pokrivenih žena jeste da su diskriminirane u većoj ili manjoj mjeri i uvijek postavljano pitanje: zašto!?

Žalosno je koliko manje se diskutuje o mnogim neprimjereno odjevenim osobama – naglasila je Odžak.

Na hidžab, kako kaže, ne gleda kao na “prepreku” u bilo kojem pogledu.

– Jasno, uvijek ima onih kojima se to ne sviđa. Nisam lično imala neku nelagodnu situaciju, imam svoj cilj na kojem radim najbolje što mogu i općenito, kad radim neki posao, trudim se da bude najbolje moguće i da ljudi koji misle da tu nije mjesto ženi s hidžabom jednostavno nemaju argumenata za to – zaključuje Odžak.

(Faktor.ba/Foto: Anadolu Agency)


Gost

#528

2016-01-31 18:18

Sutra je svjetski dan hidžaba


Gost

#529

2016-01-31 20:59

ljudska prava,sutra će zabraniti da ja imam crnu kosu?

Gost

#530

2016-01-31 22:13

Zasto pa mahrama je stit za sve zene muslimanke volim da je stavim sta koga briga .

Gost

#531

2016-02-01 01:06

Gost33

#532 Re:

2016-02-01 12:56

stomakove?! plač!   #35: -  

 


Gost

#533

2016-02-01 14:39

Hidzab je vjerska obaveza

Gost

#534

2016-02-01 15:29

Osnovno pravilo u hodu kroz ovosvjetski prostor je da se covjek pri susretu sa najrazlicitijim ljudima i pojavama, uvijek pita:"Cemu me Gospodar u ovoj situaciji zeli poduciti?"(Edin Tule)


Gost

#535

2016-02-01 15:30

DOK NAMA BRANE HIDZAB

 Sutkinja koja je gola radila vježbe pored prozora vraćena na posao

 Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH (VSTV) odbilo je žalbu Kancelarije disciplinskog tužioca i potvrdilo odluku drugostepene disciplinske komisije kojom se odobrava vraćanje na posao Enise Bilajac. Time je prestala da važi mjera udaljenja sutkinje sa dužnosti sutkinje Vrhovnog suda FBIH, koju joj je u julu 2013. godine izrekla prvostepena disciplinska komicija za sudije.


"Imenovana nije prekršila odredbu Zakona o VSTV-u o ponašanju koje predstavlja ozbiljno kršenje službene dužnosti i koje dovodi u pitanje povjerenje javnosti u kredibilitet sudstva. Počinila je samo jedan prekršaj i to iz nehata, koji govori o ponašanju u sudu i izvan suda, a koje šteti ugledu sudijske funkcije", navedeno je u obrazloženju odluke.

Istaknuto je i da je neosnovan žalbeni prigovor Kancelarije disciplinskog tužioca, da je drugostepena disciplinske komisija, koja je sutkinju vratila na posao, gotovo u potpunosti zanemarila kodeks sudijske etike.

Naime, VSTV piše u odluci da je tužena disciplinski prekršaj učinila iz neopreznosti, nehata, a ne s namJerom i umišljajem, objavio je Glas Srpske.

 


Gost

#536

2016-02-01 15:32

Kenela Zuko, zastupnica SDA u Parlamentu Federacije BiH za Vijesti.ba

Sudinica koja se slikala gola vraćena je na posao, a žena sa maramom ne može u sudnicu?!

Sudinica koja je gola na radnom mjestu u radnom vremenu (u Sudu) ležala pored prozora na očigled svih koji su je vidjeli i slikali vraćena je na radno mjesto i to je moralno, karakterno i dobro? A žena koja se školovala i obrazovala u profesiji ne može ući u istu instituciju ili baviti se advokaturom samo zato što ima mahramu na glavi... pa na šta vam ovo liči, molim vas? Gdje to mi živimo i prema kakvoj budućnosti idemo?!

Ovo je u razgovoru za Vijesti.ba istakla Kenela Zuko, zastupnica SDA u Parlamentu Federacije BiH, te predsjednica Asocijacije "Fatma" SDA BiH i predsjednica Kluba parlamentarki u Zastupničkom domu Federacije BiH. 

 
Gospođo Zuko, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH (VSTV BiH) donijelo je zaključak kojim se zabranjuje nošenje vjerskih obilježja u pravosudnim institucijama. Odluka se ne odnosi samo na uposlene u pravosudnim institucijama, već i na advokate, te na stranke koje na bilo koji način učestvuju u sudskom procesu. Kakav je Vaš stav o ovoj odluci VSTV-a BiH?

Samo militantni sekularizam i militantna religioznost drugog ne dopuštaju i ograničavaju religijski identitet odjevanja u svakodnevnom životu i radu. U istraživanju kojeg je proveo doktorant Darvin Lisica 2009. godine, na uzorku od 3.327 ispitanika sa podruĉja cijele Bosne i Hercegovine potvrdili su svoju pobožnost i to: 81,4% Hrvata su izjavili da su pobožni, od Bošnjaka 74,7%  i 69,9% od Srba. Dakle, svi oni svoju pobožnost i pripadnost religiji moraju negdje sakriti? Ili se odreći? Ili moraju ograničiti svoje obrazovanje i posao? Također i ime je dio identiteta svake osobe, pa bi, po logici  VSTV-a  Muhamed trebao znati da ne može s Markom ili Jozom, Dragan da ne može sa Adnanom, Milorad da ne može s Franjom i td.  Ako ja kao Kenela ulazim u pravosudne institucije gdje trebam profesionalno raditi na nekim poslovima ja ulazim sa svim svojim identitetima i etničkim i religijskim i državnim i kulturnim, jezičkim i dr. Ali u svačijem poslu je profesionalizam najvažniji. Svi naši drugi identiteti mogu nam i trebaju pomoći da u poslu i profesiji budemo najbolji, da radimo kvalitetno u korist svih onih koje zastupamo. 

U pravdi nema pristrasnosti pa nosili vi mahramu ili ne nosili. Bar, mi muslimani nikad ne bi smjeli zaboraviti stav Božijeg Poslanika Muhammeda (S) koji je kazao: „Čak i moja kćerka Fatima (a nju je beskrajno volio) kada bi ukrala, ruka bi joj bila prema pravdi odsječena:“ Bivši generalni sekretar OUN Kofi Annan pozvao je, 2006. godine na pažljiv odnos prema religijskim uvjerenjima i simbolima, jer pogreške, bez obzira počinjene namjerno ili slučajno, mogu pokrenuti globalni religijski rat. Dakle, moj stav ću izreći Ničeovom rečenicom, ma koliko se činilo paradoksalnim da baš Ničea citiram: „U čovjekova osjećanja ušla je neizreciva količina bola, oholosti, grubosti, otuđenja, hladnoće zato što smo uvjereni da vidimo suprotnosti tamo gdje postoje nijanse.“

Ovakva odluka u javnosti je izazvala brojne rasprave i negodovanja. Budući da i sama nosite hidžab, koji je dio vjerskog identiteta, vrijeđa li Vas okvkva odluka VSTV-a BiH? Profesorica Lejla Turčilo piše da je riječ o diskriminaciji i da to treba nedvojbeno potcrtati, te da odluka, u najmanju ruku, pokazuje nedostatak svijesti o osjetljivosti ovog pitanja i njegovim refleksijama na one na koje se odluka odnosi.

Osobno mislim da se ovo pitanje svjesno nametnulo, iz kojih krugova i čijih glava to je posebna priča. Naravno, nimalo dobronamjerno. Ali, generalno ću kazati da je zabrana različitog nasilan posao, ograničavanje tuđeg identiteta vodi jednoj drugoj krajnosti čije lice niko ne bi volio da vidi jer je strašno. Sloboda drugog i drugačijeg je danas na najvećem iskušenju. Ničiji teistički ili ateistički identitet ne smije se nametati kao superiorniji, mi smo superiorni onoliko koliko poštujemo univerzalne prirodne i ljudske zakone, onoliko koliko umijemo živjeti u različitosti i poštivati raznolikosti. Ako ćemo graditi društvo na diskriminaciji i zabranama onda ćemo vječito jedni drugima biti neprijateljii, a Bosni i Hercegovini to ne treba, nikome od nas ne treba. Umorni smo više od svega sličnog.

S druge strane, iz VSTV-a BiH poručuju da se ne radi o diskriminaciji. Kažu da je u konkretnom slučaju suprostavljen javni i privatni interes osobe koja želi da ispoljava svoja vjerska prava, s druge strane je javni interes, tačnije održavanje potpune percepcije nezavisnosti od strane institucija koja odlučuje o pravu drugih ljudi. Kako komentarišete ovo obrazloženje?

Znači, zaista neko misli da ako me natjera da skinem mahramu  ako želim raditi u sudstvu ili sličnim poslovima da će moja percepcija nezavisnosti biti drugačija? Moja percepcija i sagledavanje stvari ne dolazi iz moje mahrame već iz moga znanja i karaktera. Sudinica koja je gola na radnom mjestu u radnom vremenu (u Sudu) ležala pored prozora na očigled svih koji su je vidjeli i slikali vraćena je na radno mjesto i to je moralno, karakterno i dobro? A žena koja se školovala i obrazovala u profesiji ne može ući u istu instituciju ili baviti se advokaturom samo zato što ima mahramu na glavi... pa na šta vam ovo liči, molim vas? Gdje to mi živimo i prema kakvoj budućnosti idemo?!

Da li ste tokom svoje karijere bili izloženi diskriminaciji upravo zbog nošenja vjerskog obilježja? Vaša koleginica u Parlamentu FBiH Slavica Josipović, prepoznatljiva i po svom križu koji nosi, istakla je kako joj marama koju nosi nosite ne smeta, nego omogućava da se još bolje poštujete i razumijete. 

Naša dužnost i odgovornost je da budemo kooperativne i jedne druge uvažavamo i poštujemo, posebno tamo gdje se vidi i religijski identitet jer, kako će čovjek koji ima inteligenciju i nekakvu duhovnu svijest (a to je ljubav, suosjećanje, razumijevanje, tolerancija koje su univerzalne vrijednosti i ne pripadaju ni jednoj osobi, zemlji, narodu...)  prenijeti te vrijednosti drugome? Pričajući, radeći, živeći s njima. Pogotovo tamo gdje smo dobile povjerenje naroda, dakle, u PD FBiH učinimo sve dobro što možemo ne samo za svoj narod nego za sve narode i građane koji žive u našoj divnoj domovini. Tako se pokazujemo ko smo i šta nam je namjera, gdje smo i kuda idemo.

U konačnici, zašto se u ovom trenutku problematizuje nošenje vjerskih simbola u pravosudnim institucijama? Činjenica je da smo kao društvo suočeni sa neuporedivo većim i ozbiljnijim izazovima, kojima treba da se bave pravosudne institucije u ovoj državi.

Pa upravo tako. Nekome to treba, nekome treba da nas stalno drži u nesigurnosti, suprostavljenosti, zbunjenosti, konfuziji dok on ili oni sprovode nepravdu zarad svojih interesa. Danas jasnije, više nego ikad vidimo kako militantni sekularizam i agresivni ateizam proizvode religijski radikalizam i terorizam. Nepravda, korupcija, nepotizam pokreću svu negativnu energiju sakupljanu i zbijenu u nezadovoljnom čovjekovom biću. Danas ulicom koračaju mnoge „plinske boce“,odnosno nezadovoljni mladi ljudi, penzioneri i penzionerke, muškarci i žene u godinama koji nemaju posla, dovoljno je samo jedan klik „upaljača“ i eto nesreće. Hoće li nam takva nesreća pomoći da idemo naprijed? Ili ćemo radije svi uložiti istinski napor da budemo u službi čovjeku, građaninu ove zemlje koji vapi za dostojanstvenim i pravičnim životom, hoćemo li uspjeti svu tu zgusnutu energiju nezadovoljstva u njemu trasformisati u pozitivnu energiju koja će biti od koristi pojedincu i društvu općenito?

Borit ćemo se svim demokratskim i civilizacijskim sredstvima da sloboda i pravda budu vrijednosti koje moramo čuvati kao svoje oči. Demokratija nikog ne gleda kao svetu kravu, svako je podložan javnoj kritici, posebno oni koji obnašaju javne, političke i društvene funkcije. Na kraju ću kazati da nas je premnogo sa ovim stavom i nećemo dozvolili da tako jedna paradoksalna, nezrela i nedobronamjerna zabrana prođe.

 



Autor: Vijesti.ba 


Gost

#537 Re:

2016-02-01 15:35

#519: -  

 

Svaka čast .

 

Veličina tvog uma rađa zavidnike, dok veličina tvog srca rađa prijatelje.


Gost

#538

2016-02-01 17:56

Selam alejkum, smatram da ima svako pravo da nosi sta zeli i da izgleda kako zeli. Ja sam hvala Allahu dragom muslimanka i nosim hidjab i nebi svoj zivot mogla zamislit bez njega.

Gost

#539

2016-02-01 18:15

„Ako vaše akcije inspirišu druge da više sanjaju, više uče, više rade i postanu bolji nego što jesu, onda ste vi lider.”
Džon Kvinsi Adams, američki diplomata i političar


Gost

#540

2016-02-01 22:10

Cisto ispitivanje muslimanskog pulsa, nece proci tek tako,neka znaju svi oni koji misle da su uspjeli da razjedine i oslabe muslimane da se grdno varaju! Puno slabije i manje smo mi marili za svoju vjeru 90-tih pa smo hvala Allahu opstali i akobogda samo cemo biti cvrsci u odbrani svoje vjere bez obzira sto su se mnogi nataklasili da ocrne i uguse islam,dzaba im to jer na nasoj je strani Silni i Mudri Allah Gospodar svih stvorenja.

Gost

#541 Re:

2016-02-02 06:55

#540: -  

 Ne radi se samo o sestrama na sudu. Ne znam ko je to ranije pisao, ako sada popustimo izazvati cemo takav domino efekat da ce biti i u ostalim institucijama zabranjen. Znaci ne radi se samo o par sestara na sudu, nego svima nama.  Ranije je jedna pisala da je u Turskoj hidzab kako u skolama tako trgovackim centrima i ulici bio zabranjen do 2013 godine. Ne radi se samo o casti jedne sestre, nego sviju nas. Nasa duznost je da ih branimo. Trece, zar nije bolje i za nas da imamo muslimana na sudu? Znamo da ce neko istinski traziti nasa prava, a ne nekom kome je do para, a proces ako uspije uspije.

Ne znam koliko si u toku ima advokata koji traze da idu na dzumu. Jedan od njih je advokat Senad Dupovac.  Koji je cak na sudjenjima ( ima snimak) od Mevlida Jasarevica , pa ima snimak na sudjenju od Semira Salkanovica trazio je da ga puste jer mora na dzumu. To su muslimani koji su dokazali da mogu uskladiti vjeru sa poslom. Cak je on objasnjavao sudinici zasto se oni kletu Allahom. Znaci covjek koji je prvi rekao da je musliman, objasnjavao tamo serijat ljudima. :D


Gost

#542

2016-02-02 11:41

Potpisao sam jer mi je dužnost

Elvedin Subašić

#543

2016-02-02 13:44

Muslimanke, s hidžabom i bez njega, studentice, učenice, zašto ne dižete glas protiv diskriminacije? Kako vam može biti "svejedno"?

Ne treba zaboraviti da je hidžab i jedna od "spornih" tačaka i u Sporazumu kojeg treba potpisati Islamska zajednica s državom. Trenutna šutnja brojnih "boraca" za ljudska, posebno za ženska prava, nevladinih organizacija, intelektualaca, pa i muslimanskih koji nisu raščistili sami sa sobom da li je hidžab nečije pravo pa čak i obaveza ili hir, nezavisnih novinara i medija... umnogome govori o sudbini hidžaba u budućnosti, a i o drugim pitanjama iz slobode vjere i uvjerenja. U krajnjem slučaju, nije više pitanje ni prava, već kreiranje ambijenta u kojem će se muslimanka nelagodno osjećati zbog hidžaba te smatrati da je suvišna u sudu, a sutra u kinu, pozorištu itd. To je duševni i mentalni zatvor koji se ovakvim odlukama i šutnjom javnosti i intelektualaca nameće.
Stoga je važno skrenuti pažnju na ovu diskriminaciju, važno je govoriti da je hidžab dio vjere identiteta muslimanke, a ne neko obilježje. Što se muslimana i muslimanki tiče oni nemaju potrebe za vjerskim obilježjima: lančiće s mjesecom i zvijezdom, kaligrafijom ili slično sve u vodu se može baciti. Hidžab nije kao lančić s vjerskim simbolom oko vrata! Također, važno je govoriti da je hidžab, kao i zar, dio ove domovine, njene tradicije i kulture i da kao građani i građanke muslimani i muslimanke imaju pravo na dio kulture i tradicije ove zemlje.

S obzirom da se nema ko drugi punim srcem zauzeti za pravo na hidžab, zapravo za muslimanke, muslimanke s hidžabom moraju po ko zna koji put u ovoj domovini boriti se same za sebe i barem pokušati skrenuti pažnju, dobiti podršku muslimanki koje podržavaju pravo na hidžab, ali ga ne praktikuju, pa i od svih žena bez obzira na vjeru. One su njihove saveznice prije nego prijatelji iz prvih saffova i muški članovi rodbine kojima je, nekima od njih, svaka borba za neka prava žene vrsta feminističkog pokreta.

Stoga, može li neka grupa djevojaka, učenica, studentica pokrenuti akciju Jedan dan s hidžabom u određenoj školi ili domu, da sve djevojke u znak solidarnosti jedan dan nose mahramu, odu s njom u grad, na fakultet i slično? Može li se pokrenuti kampanja da djevojke na Facebooku postave svoje slike s hidžabom? Ili da se napravi posebna Fb stranica da djevojke pošalju svoje fotografije s hidžabom? Mogu li se učenice medrese, studentice i druge djevojke i žene sastati u haremu Begove džamije i fotografisati grupno s porukama za VSTV, ali i cijelu javnost? Može li ijedno udruženje žena ili asocijacija na glavnim trgovima u gradu simbolično podijeliti nekoliko mahrama?

Naravno, mi muslimani treba da svaki dan osjećamo gorčinu stida, jer smo uzeli emanet od Allaha i Poslanika da ćemo žene štiti, boriti se za njihova prava, a kako i da li ga uopšte ispunjavamo? Teško nama!

 

 

 

 


Gost

#544 Re:

2016-02-02 13:47

#536: -  

 Allahov Poslanik, s.a.v.s., je nagovijestio: "Sudnji dan neće nastupiti dok se ne pojavi razvrat."
(Ahmed i El-Hakim – sahih)
Razvrat i razuzdanost pojavit će se u razgolićavanju, u nepristojnom, sramotnom i nedostojnom govoru, u psovanju i proklinjanju.
To je prisutno danas na ulici, ali i na TV ekranima, na internetu, facebooku i drugim vidovima komunikacije.
Danas su rijetki ljudi koji na to upozoravaju, pa ako to i čine, oni postaju, nažalost, usamljenici u tom pogledu. Razvrat u raznim oblicima sve više postaje normalna pojava.
Pokrivenim ženama se zabranjuje ulazak u javne instiitucije, a one žene koje su više za javne kuće po svojoj skromnoj gardarobi, uživaju sva prava i povlastice!!!


Gost

#545

2016-02-02 13:50

Zastupnici u Skupštini KS osudili odluku VSTV-a o zabrani nošenja hidžaba

 

 Na današnjoj sjednici usvojen je prijedlog Kluba zastupnika SDA, čiji autor je Elvedin Okerić, da Skupština Kantona Sarajevo osuđuje odluku Visokog sudsko i tužilačkog vijeća BiH (VSTV BiH) kojom se zabranjuje nošenje vjerskih obilježja u pravosudnim institucijama, odnosno upućen je poziv Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH da odmah povuče odluku o zabrani nošenja vjerskih obilježja zaposlenima u pravosudnim institucijama i preispita ishitrenost njenog donošenja iz koje je proizašla direktna povreda ljudskih prava i vjerskih sloboda.

Svi zastupnici Skuštine, bez obzira na nacionalnu i vjersku pripadnost, podržali su inicijativu, osim zastupnika iz Naše stranke (Predrag Kojović, Sabina Čudić i Edin Forto) koji su, jedini, bili protiv.

 


Gost

#546

2016-02-02 13:51

Dennis Gratz: VSTV ne može odlukom ograničavati religijske slobode

Na zaključak Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH o zabrani nošenja 'vjerskih obilježja', reagirao je zastupnik Naše stranke u Parlamentu Federacije Dennis Gratz, koji je upozorio da je ovakva odluka donesena bez javne rasprave i bez procjene proporcionalnosti mjere u odnosu na cilj koji ista treba ostvariti.

 

 

"Prije svega, odluka je usvojena prije dva mjeseca, te je VSTV očigledno mislio ovo pitanje provući 'ispod radara'. Druga stvar, znamo koja je sankcija za zaposlenike pravosudnih institucija kada se utvrdi 'postojanje mogućnosti vjerski motivisane pristrasnosti', imate disciplinski postupak i utvrđena pravila. Profesionalizam ne počinje, a ni ne prestaje s činjenicom da li neko nosi hidžab ili ne nosi", kazao je Gratz.

Dalje, ne znamo ni šta konkretno znači 'vjersko obilježje'. Kada hoćete da uvedete neko ograničenje ili zabranu, prvo morate utvrditi da li bi to bilo opravdano i svrsishodno. Čak i da postoji neka procjena opravdanosti zabrane ulaska u Sud sa vjerskim obilježjima, pa prepustite to zakonu da riješi, a ne uređujte to internim odlukama jedne institucije. Dajte mi argumente zašto bi jedna institucija uvodila jedna pravila, a sve druge se držale drugih, ističe Gratz u svom saopćenju.

"Mi u Našoj stranci zagovaramo ideju sekularizma, to znači razdvojenost vjere od države. Međutim, taj princip vrijednosno ne znači agresivno nametanje ograničenja slobode vjere i uvjerenja. Predlažem da VSTV povuče odluku, te prepusti Parlamentu da u saradnji sa strukom utvrdi ima li potrebe da se pitanje nošenja vjerskih obilježja na ovaj način uređuje. Ne možete preko noći donijeti ovakvo rješenje bez učešća javnosti", zaključio je Gratz.

Fuad Abdullah seferagić

#547

2016-02-02 13:53

O ZABRANI ZARA I FEREDŽE 1950 i 2016

بسم الله الرحمن الرحيم

Slusao sam o dogadjaju iz Cazina, kako su komunisti jednu majku natjerali da potpise peticiju za skidanje zara i ona se, drzeci olovku, predomisljala sta da kaze da ne potpise, pa je na srdito pozurivanje komuniste rekla da ne zna pisati, našto joj je on zgrabio prst, pritisnuo ga na tintu pa na peticiju izgalamivsi se i psujuci tursku majku! A ona..., huda dosla uplakana kuci i nozem otkinula prst koji je dotakao bestidnik i prst koji je "pocinio blud i hijanet - izdaju!", Subhanallah! Kakav iman! Kakav stid!
Cazin danas ima oko 72.000 stanovnika, skoro 100% Muslimani i 45 ili 47 prelijepih dzamija u kojima prosjecno klanja od 80-100 klanjaca dzumu namaz, najbitniji namaz u hefti. Statisticki, dakle, gledano - dzumaj (kako mi Krajisnici kazemo), klanja u cijelom cazinskom medzlisu u svim dzamijama najvise 4500 - 5000 klanjaca, od ovog broja makar 30% skolaraca i djece. Rade Lackovic i ostali sihirbazi turbo i popfolka, Muje i Milani, Zehre i Dragane, u diskoteci u mom Cazinu samo za jednu noc kolektivnog opsihravanja i veličanja Šejtana l.a., (da Allah swt sačuva), napune više (iako se naplaćuje ulaz i do 10 KM) nego sve dzamije za vrijeme dzume. Allahu ekber!
Nije to zato što su navedeni popularniji od naših hodza ili zato što imaju ljepši mekam i glas, ili što je ljepše u diskotekama nego li u dzamijama (u koje još uvijek ne naplćujemo ulaz, hvala Bogu), nego je to do babe i mame kod kuće i njihovog kućnog odgoja svog evlada, a da tragedija bude još bolnija, počesto su i babo i mama na postekiji i u jednoj od tih dzamija.
Ovo je naša stvarnost, ne samo u Cazinu, nego i širom Bosne. Pitam se, šta još treba da nam se desi pa da mućnemo glavom a mahsuz da mućnu sa glavom oni koji nas vode i predvode ili predstavljaju; jeli oni vakufsku pogaču, bili na drzavnim jaslama ili zderali kod kuće sa svoje sofre!
Blizi se 11.07. , i ove godine opet...kao i prošle... Pokolj u Srebrenici... Den Haag se sprda sa našim mejtima i šehidima ispod mora bijelih nišana, kud god Bosnom kreneš, ne samo u Srebrenici, dok se u srcima svakog vjernika i patriote već svakodnevno dešavaju pokolji i genocidi bez metka i krvi, bespomoćno sejreći kako nam se strmoglavi Vatan i insan u Vatanu u beznadje duhovnog sljepila.
Vidjeh na vratima jedne dzamije natpis: "Zabranjen ulazak u dzamiju svima koji ne klanjaju po hanefijskom mezhebu!" Subhanallah!!!
Tako se mi medjusobno krvimo dok nas poistiha Šejtan l.a. I dušmani ne dokrajče i ne dohakaju nam. Koliko nas samo konta kako je dzihad u stvari leći potrbuške i nogu preko noge vrtiti u zraku, pišući na laptopu plan "Spašavanja ummeta" i Bosne od braće "Vehabija" dok nam Lackovici i Popovići, za naše vlastite pare, siluju naše zene i naše kćerke u našoj rodjenoj čaršiji! Kada pročitam neke priloge i komentare protiv hidzaba i nikaba, namaza i marame, ili ako hoćete, o mojoj braći sa malo duzim bradama i islamizaciji Balkana, vidim da se radi o, zahvaljujući Fejsbuku i internetu, "mudzama" što iz zasjeda najrazličitijih konekcija WLAN i 3G iz ćenife i sa tute, (riskirajući zivot, ili da ne prnu kako treba! /// Halalite na izrazu!) hrabro jurišaju na Šerijat i Islam, čast marame i sunnet brade, tipkajući do besvijesti po tastaturama mobitela i WLAN laptopa. Zato im i ratni poklič tukne na ćenifu.
Da nas Allah swt sačuva od nas samih, jer smo tad svirepi i gori jedni prema drugima od svih katila zajedno i niko ne zna biti gori katil od Muje kad se okrene protiv svoga dina.
Neka nam Gospodar Kjabe popravi stanje. Amin!
والحمد لله رب العالمين

 

Moju podršku imaju sve sestre koje nose hidžab, koje se edukuju, uče i tako predstavljaju svjetao obraz nas muslimana.


Gost

#548

2016-02-02 14:12

Za one koji nisu znali 

 

1950. godine bila je Mirna šetnja protiv ukidanja nikaba/zara.

Danas je 2016. (jučer bila) Mirna šetnja protiv ukidanja mahrame u sudskim institucijama.

Udaljenost između ova dva događaja je 50 metara i 66 godina.
Šta će biti za 50 godina?
Šejtan zna da radi svoj posao i polahko ukida...


Gost

#549 Re:

2016-02-02 14:13

#1: -  

  bice i gore, zene se moraju boriti kad su muskarci kukavice i poltroni..


Gost

#550

2016-02-02 18:54

Selam alejkum zato sto volim svoju vjeru i zato sto svaka prava muslimanka nosi sami radi Allaha. Moja majka nosi hidjab i ja sam jako ponosan na nju i Allahu zahvalan. Smatram da svako ima pravo ispovjedat svoju vjeru na svoj nacin.Ako im smeta hidjab pitam se zasto im nesmeta kako su "casne sestre"pokrivene? Eselamu alejkum